Fra min BloggLes min blogg!

Pollenallergi – 3 tips

Hei Jorunn Krokeide her!

Jeg har pollenallergi.

Og det er det mange som har.

Noen har det hele sesongen fra or og hassel starter å blomstre til burot på høsten. Hele pakka.

Jeg er heldig! Jeg er kun allergisk for bjørk. Men jeg vet hvor slitsomt det kan være 🙂

I denne videoen tenkte jeg å gi deg noen små tips!

Du må selvfølgelig gå til legen din som du pleier å gjøre.

Men noen knep utenom skal du få av meg i denne videoen

Dusj på kvelden

Pollen artiklene setter seg i håret og rundt omkring. Så det å dusje og eventuelt skifte trekk på hodeputen er ingen dum ide.

Følg med på pollen varslingen.

Dager med ekstremvarsel er kanskje ikke dagene du skal løpe i skogen 🙂

Spis sunt

En liten studie av Astma and Allergy foundation fra USA sa følgende

“Det er essensielt å gå inn i pollensesongen med en god diett. Velg mat som demper er inflammasjon.”

Han tipser om nøtter, valnøtter som inneholder mye magnesium og e vitaminer og beskytter mot frie radikaler.Selvfølgelig ikke hvis du er allergisk mot nøtter.

Antiinflammatorisk kost kan være fint.

Time Magazine fra 2007 sier også at det er fint å bruke en diett med mye antioksidanter og omega 3.
Så pass litt ekstra på kostholdet, så du ikke gjør det verre for deg selv.

Stress ned – prøv en avspenning

Det finnes en bitteliten studie som sier at stress kan gjøre symptomene verre.

Slik er det jo med mange ting. Dersom man har en tilstand og stresser kronisk, så blir det gjerne verre.

Her finner du en 20 minutters avspenning som du kan forsøke.

Den tar 20 minutter. Dusj først, legg på rent putetrekk og putt denne på øret!

Her finner du et gratis mini kurs, hvis du vil ha flere meditasjoner.

Husk også å teste Akupressur punkter jeg viser i videoen!

Jorunn